חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שר התמ"ת שלום שמחון ב'מרכז החרדי להכשרה מקצועית'

"אנהיג מדיניות ברורה במשרד התמ"ת של שילוב חרדים בתעסוקה" לסיור התלוו בכירי משרד התמ"ת ואישים נוספים העוסקים בתחום הלימודים והתעסוקה. רגע מרגש התרחש בסיור כשהרב ראובן אוחנה שליט"א, רבה הראשי של מרסיי, פגש את שר התמ"ת בעת הביקור.
מסתבר שהדרך של כל שר תמ"ת חדש עוברת דרך מרכזי הלימודים של הציבור החרדי. רק לפני מספר שבועות נכנס ח"כ שלום שמחון לתפקידו כשר התמ"ת, וכבר השבוע ביקר השר ב'מרכז החרדי להכשרה מקצועית' בירושלים והתרשם מההתקדמות העצומה בלימודי מקצוע ומנתוני התעסוקה וההשמה בציבור החרדי .

את הסיור החל השר שמחון בכיתות הלימודים כאשר באותה עת הגישו תלמידות מגמת אדריכלות ועיצוב פנים פרויקט גמר מרשים וייחודי. מרצה המגמה הציג בפני השר את ההישגים הגבוהים של התלמידות שלא נופלים משאר מגמות אדריכלות הטובות בארץ. לאחר מכן נכנס השר לכיתת עיצוב גרפי ומולטימדיה, שם הציגו בפניו קונספט טכנולוגי מעניין, כאשר אחת מתלמידות הקורס נאלצה לנסוע למספר חודשים לחו"ל מסיבות משפחתיות-אישיות, התקינו במרכז החרדי מצלמה המשדרת את הלימודים ישירות מהכיתה אל צג המחשב הביתי, וכך משתתפת התלמידה בשיעורים און ליין.

"מאז שנכנסתי לתפקידי לפני מספר שבועות היו לי בראש שני דברים חשובים שרציתי לקדם במשרד", אומר שר התמ"ת, "אחד מהם הוא קידום התעסוקה וההכשרה במגזר החרדי. הגעתי היום למקום בו הופתעתי לגלות מספר גדול של תלמידים השואפים להביא פרנסה לביתם יחד עם הסייגים הרוחניים עליהם הם עומדים, ואני מתרגש מזה".

רגע מרגש התרחש בסיור כשהרב ראובן אוחנה שליט"א, רבה הראשי של מרסיי, הגיע לביקור במרכז החרדי במיוחד כדי לראות את הצגת פרויקט הגמר של ביתו במגמת אדריכלות ופגש את שר התמ"ת בעת הביקור. הרב אוחנה ביקש מהשר להתחשב בתלמידות רבות שעלו לארץ ובאים ללמוד במרכז החרדי, על מנת לאפשר לבעליהן ללמוד תורה כאן בארץ הקודש, ואין מי שתומך בהם כלכלית. השר הבטיח כי ינחה את עובדי משרדו להכין תוכנית מיוחדת שתתאים לסטודנטים אלו.

לאחר הסיור בכיתות הלימודים השתתף שר התמ"ת בישיבת עבודה שהתקיימה במשרדי המרכז החרדי, שם הציג יו"ר המרכז החרדי הרב יוסף פרל את התפתחות המרכז החרדי להכשרה מקצועית ברחבי הארץ, אשר מונה למעלה מ 1600 תלמידים, וכן את פתיחת השלוחה המקצועית בעיר חיפה שבימים אלו כבר החלו הקורסים הראשונים לגברים. בישיבת עבודה השתתפו בכירי משרד התמ"ת ובכירים נוספים בשירות התעסוקה, בין השאר: מנכ"ל משרד התמ"ת מר שרון קדמי; הרב יצחק פינדרוס, מ"מ ר"ע ירושלים; מר יוסי פרחי, מנהל שירות התעסוקה, שלום בן משה, מנהל אגף להכשרה מקצועית; גדעון זקן, מנהל מחוז ירושלים; חברי הנהלת המרכז החרדי ומנהלי שלוחות המרכז החרדי להכשרה מקצועית בכל רחבי הארץ, שדנו בהרחבה על פתרונות תעסוקה והשמה. בדבריו אמר שר התמ"ת כי "אנהיג מדיניות ברורה של הסרת החסמים הבירוקראטיים, כדי שההשתלבות של התלמידים במערכת הלימודים ולאחר מכן בתעסוקה תעבור בצורה חלקה ומושלמת. במידה ויש לכם השגות על תפקוד המשרד בראשותי, אתם יכולים לפנות אלי ישירות כדי להסדיר את הדברים על הצד הטוב ביותר"

לפני השר הציגו מספר תלמידים בוגרי המרכז את מקומות התעסוקה בהם השתלבו , ביניהם הגב' אתי מלר שכיום עובדת בג'וינט בתחום ההשמה, יהודה מלצר שלומד אדריכלות וכבר באמצע הלימודים עובד במשרה חלקית בתחום ויובל סטרול, בוגר תחום רשתות מחשבים שכיום מנהל מחלקת מחשוב בביטוח הלאומי. כל הבוגרים ציינו לשבח גם את פעילותה של קרן קמ"ח העוזרת במימון ובמלגות לימודים לתלמידים רבים המעוניינים לרכוש מקצוע מכובד.

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם:

המרכז החרדי להכשרה מקצועית

מחובר

כדי שנעביר אותך לשלוחה הרלוונטית בWhatsapp בחר נושא רצוי להתכתבות:

ההודעה שלך התקבלה

אנו נבדוק אותה ונחזור אליך בהקדם האפשרי.