חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שר התמ"ת בנימין בן אליעזר בביקור במרכז החרדי להכשרה מקצועית

"אעשה הכל כדי לתמוך בחברות המעסיקות עובדים חרדיים" אמר השר. לסיור ב"מרכז החרדי" התלוו בכירי משרד התמ"ת ואישים נוספים העוסקים בתחום, שקיבלו סקירה מקיפה על מצב לימודי המקצוע ונתוני התעסוקה וההשמה בציבור החרדי .
כחלק מתוכנית רחבת היקף של משרד התמ"ת בתחום התעסוקה, ערך היום (יום ב') שר התמ"ת סיור מקצועי ב'מרכז החרדי להכשרה מקצועית' בירושלים, ועמד מקרוב על מצב ההכשרה וההשמה בציבור החרדי.

לסיור התלוו מנכ"ל משרד התמ"ת מר שרון קדמי ובכירי משרדו, שקיבלו סקירה מקיפה ממנכ"ל המרכז החרדי אברהם הורן, על מגמות הלימודים ואת הדגש במתכונת הלימודים המיוחדת, אשר עיקר מגמתה היא בשילוב הבוגרים במקומות עבודה נחשבים.

במשך שעה ארוכה עבר השר בין הכיתות ושוחח ארוכות עם התלמידים על אפשרויות ההשמה בתום הלימודים. רגע מפתיע התרחש באחת מכיתות הלימודים, כשהבחין בעגלת פעוט ליד אחת התלמידות, הנמצאת באמצע שיעור גרפיקה. "אני מוכרח לומר שאני מתרגש לראות את מסירות התלמידות החרדיות, המוכנות לצאת ולרכוש מקצוע, כאשר אין ברירה, הן לוקחות גם את הילד הקטן בעגלה ללימודים".

בתום הסיור בכיתות, נועדו משתתפי הסיור לישיבת עבודה מורחבת במשרדי המרכז החרדי, ובה נידונו בהרחבה אפשרויות הלימודים ונתוני ההשמה של בוגרי המרכז החרדי להכשרה מקצועית. בפתח הישיבה הציג המנכ"ל אברהם הורן את נתוני ההשמה המדהימים במקומות עבודה, כאשר במגמות מסוימות הם עומדים על למעלה מ 90% השמה. כמו כן קיבלו השר ובכירי משרדו דיווח מקיף ממנהלי חמש שלוחות המרכז חרדי, על מגוון הקורסים והמגמות העומדים בפני תלמידים המעוניינים לרכוש מקצוע מכובד.

הרב יצחק פינדרוס – מ"מ ראש עיריית ירושלים, שהשתתף אף הוא בישיבת העבודה, ביקש מהשר לצאת חוצץ כנגד אותם אלו המסיתים בכל עת כנגד הציבור החרדי בתקשורת. "אתם צריכים לספר להם את מה שאתם רואים כאן, את המאמצים שכולנו עושים, כדי שגם מי שמעוניין לרכוש מקצוע, יוכל לעשות זאת בדרך המתאימה לרוח ישראל סבא" כך דברי פינדרוס.

מנכ"ל מלם-שכר מר אורי צלאח סיפר לשר, כי למעלה מ-80 חרדים עובדים אצלו בחברה כאשר חלק ניכר מהם בוגרי המרכז החרדי, וציין את חריפותם ומסירותם הרבה, ואני אהיה שמח לקלוט עובדים נוספים לחברה מקרב הציבור החרדי.

בתום הביקור אמר השר כי, "המקום הזה מראה לכולם שאפשר גם אחרת. מקום כמו זה, המופעל בתמיכת משרדי, מוכיח שאפשר אחרת – כך כמעודדים תעסוקה. אני אבקש לבחון כיצד ניתן, מלבד חמשת השלוחות של המרכז החרדי, להוסיף עוד מרכזים כאלו ברחבי הארץ". לאחר מכן יצא השר בקריאה למעסיקים במגזר הפרטי והציבורי בישראל: "הרבה מאוד חברות ומפעלים קולטים עובדים חרדים, והם רק מרוויחים מזה. משרד התמ״ת מעמיד את שלל כלי המשרד לעידוד תעסוקת חרדים, תנצלו את זה".

בסיור השתתפו גם סמי מלול, מה"ט; מנכ"ל ק.מ.ח הרב מרדכי פלדשטיין; חברי הנהלת המרכז החרדי; מנהלי שלוחות המרכז החרדי להכשרה מקצועית ברחבי הארץ, שדנו בהרחבה בפתרונות מעשיים לבעיות בנושא התעסוקה וההכשרה המקצועית בציבור החרדי.

לצפיה באלבום התמונות מהביקור לחץ כאן

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם:

המרכז החרדי להכשרה מקצועית

מחובר

כדי שנעביר אותך לשלוחה הרלוונטית בWhatsapp בחר נושא רצוי להתכתבות:

ההודעה שלך התקבלה

אנו נבדוק אותה ונחזור אליך בהקדם האפשרי.