חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פתיחת שלוחת חיפה של המרכז החרדי להכשרה מקצועית

סניף חדש להכשרה מקצועית לציבור החרדי, ראשון בחיפה החמישי בישראל , נפתח השבוע בחיפה. בסניף כיתות לימוד וכיתות מחשבים חדישים. בשעות הבוקר מתקיימות הכשרות לנשים ובערב לגברים.
פתיחת שלוחת חיפה

היום נפתחו ארבעה קורסים לנשים חרדיות ללימוד המקצועות: הנהלת חשבונות סוג 1 ו-2 , חשבות שכר, גרפיקה ממוחשבת וניהול מערכות משרדיות.

במחזור שהחל הבוקר לומדות כ- 50 בנות בגילאי 20 – 35, משך הלימודים כשנה (גרפיקה ממוחשבת כשנתיים). שכה"ל הממוצע עומד על כ-6,000 ₪. אברהם אורן מנהל הרשת סיפר כי בציבור החרדי ישנה התעוררות ורצון ללמוד מקצוע שיאפשר קיום בכבוד למשפחה בעוד הבעל יכול גם להמשיך בלימודי הקודש.

הרב מרגלית אמר בטקס כי כיום, בציבור החרדי קיימים הלכי רוח בהשראת הרבנים, המאפשרים לנשים לרכוש מקצוע שיאפשר מציאת תעסוקה מכובדת, מאחר ובמקצועות ההוראה שהיוו עבודה עיקרית לנשים במגזר החרדי קיימת היום רוויה.

ראש העיר חיפה יונה יהב, ברך על פתיחת המרכז בחיפה ואמר כי "זו יכולה להיות תחילתה של מהפכה בשוק העבודה בישראל כאשר החרדים בהמוניהם גברים ונשים יצטרפו למעגל העבודה בישראל, הן משום יכולותיהם האינטלקטואליות והן משום יכולות החשיבה שפיתחו במהלך שנים של לימודי קודש" . עוד אמר ראש העיר כי אל לנשים לחשוש ולצאת לשוק העבודה והוא משוכנע כי בכל מקום ינהגו בהן בכבוד ויאפשרו להן לעבוד תוך קיום כל המצוות ואורח החיים החרדי.

"אינני מוכן להשלים עם המשוואה כי החרדיות שווה לעוני. יש לשלב את החרדים במעגל העבודה , המשקל הסגולי האיכותי שלהם הוא עצום ואנחנו כחברה פלורליסטית נרוויח מכך כמו החרדים שיצאו ממעגל ה"ניצרכות" והעוני בזכות ולא בחסד".

חבר מועצת העיר, אריה בליטנטל הודה לראש העיר על הסיוע בהקמת המרכז ואמר כי הקהילה כולה תתגייס בכדי שהמרכז יצליח ויתרחב בעתיד.

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם:

המרכז החרדי להכשרה מקצועית

מחובר

כדי שנעביר אותך לשלוחה הרלוונטית בWhatsapp בחר נושא רצוי להתכתבות:

ההודעה שלך התקבלה

אנו נבדוק אותה ונחזור אליך בהקדם האפשרי.